16 Eylül 2011 Cuma

Farklı bir bakış açısıyla Fashion's Night Out



Herkesce bilinir ki modanın en önemli ayı Eylül'dür. Dergilerin en kalın olduğu, dergicilerin en çok yorulduğu, tasarımcıların ordan oraya koşturduğu, moda severlerin heyecanla bekleyişte olduğu...

Türkiye olarak Eylül heyecanımız sona ermiş bulunmakta. Fahion week'imizi de fahion's night out'umuzu da atlattık.

Fahion's night out yani kısaca FNO nedir kısaca ondan bahsedelim. Sonra da dünle ilgili izlenimlere gelelim...

FNO, 2009'da küresel krizde, efsane kadın Anna Wintour'un sektöre canlılık getirmek için ortaya attığı bir fikirdi. Alışveriş partisi! Eğlence, indirim, alışveriş, ünlüleri görme imkanı, içki herşey bir arada... Birçok Vogue ülkesi bu etkinliği kendi ülkelerinde uyarladı. Ve başarılı bir geri dönüş aldılar.

Bu yıl da dünyada 3.sü ülkemizde 2.si düzenlenen FNO'a ben İstinye Park'ta katıldım. Geçen sene denilene göre çok iyi bir verim sağlanmış. Koton cirosunu 6'ya katlamış. Beklenenden daha fazla ilgi varmış. Markalar geçen sene hazırlıksız yakalandıklarını bu seneye aylar öncesinden hazırlık yaptıklarını ve beklentilerinin yüksek olduğunu söylediler. Bu sene nasıl mıydı?

Avm'nin içinde izdiham vardı. İnanılmaz bir kalabalık. Saat 19.30'da Oxxo'da Ozan Doğulu'nun dj performansı vardı. Konser alanı gibiydi. Aynı saatler Swatch'da Pascal Nouma öpücük dağıtmakla meşguldu. Zavallı adamın yüzü korkarım bir gecede eskidi. Gelen öpüyor giden öpüyordu. Yılbaşı paylaçosu muamelesi gibi geldi bana. Tabi diyecek bir şey yok "ekmek parası"! ;) 21.00'de Batik'de Ayşe Arman vardı. Harry Potter'ın imza günü gibiydi. Bershka'da Mos ekibi vardı. Saç, makyaj için inanılmaz bir kuyruk... İçki ikramı yapan mağazalar, FNO t-shirtlü,çantalı kızlar. Festival alanı gibi... Kasalar mı nasıldı? Tabiki de hiçbir mağazanın cirosunu bilmiyorum ama gözlemime göre her mağaza aynı verimi alamadı. Bazı kasalarda uzun kuyruklar varken bazı mağazaların içi bomboştu. Kalabalık olan mağazalar H&M, Zara, Bershka gibi mağazalar. Onlar zaten her zaman kalabalık değil mi sorusu sorulması gereken bir soruydu!..

Parti alanı lüks markaların yer aldığı İstinye Park'ı İstinye Park yapan alandaydı. Oraya gelince... Geçen seneye göre kalabalık daha azdı. Gecenin djı Bay Geveze'ydi. Her mağazada içki servisi, enmoda.com, vogue standlarında içki ikramları... Mağazalar kalabalık evet hınca hınç. O mağazalarda görmeye alışık olmadığımız bir görüntü. Peki eller mi? Üzgünüm ama eller bomboş. Tabiki de boş olacak 2500 TL'ye 200 TL indirim yapmışlar. Pardon da 2300'ü veren 2500'ü de verir zaten. Kaldı ki oralardan alışveriş yapabilen o ufacık kesimin de "tepiş tepiş" pazar alanı gibi yerde alışveriş yapmaktan hoşlanacaklarını sanmıyorum.

Benim gözlemime göre kalabalık sadece bedava içki içmeye gelmiş insanlardan oluşuyordu. Ve tabiki de normalde girmeye korktukları o mağazalara kalabalık gücüyle girip sergi gezer gibi gezebilmek için. Ellerinde biralarıyla gelip bir kenara yığılıp o "caaaaanım" luxury platforma sahil muamelesi yapanlarda yok değildi!

Neyse ben daha fazla konuşmayım. Taşlanmaktan korkuyorum, nasıl böyle "başarılı" bir etkinlikle ilgili eleştiri yapabilirim diye!

İşte size birkaç kare...












vee son olarak;


ben ve Marina Güzelkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder